Späť

Zróżnicowana baza konferencyjna

Zróżnicowana baza konferencyjna

Kraków i Małopolska to jeden z najczęściej wybieranych kierunków turystyki biznesowej w Polsce. W samym Krakowie w 2014 roku odbyło się aż 2439 konferencji i kongresów, które stanowią 61-proc. udział wśród wszystkich imprez zorganizowanych w tym mieście. Atutem Małopolski i samego Krakowa jest wciąż rozwijana baza kongresowo-konferencyjna, licząca dzisiaj prawie 400 obiektów.

Nowoczesne zaplecza konferencyjne, w tym aż 27 obiekty z pomieszczeniami o powierzchni powyżej 500 m2, funkcjonują na tle wielowiekowej tradycji, bliskiej i nieskażonej przyrody i bogatej całorocznej oferty kulturalnej. Duże zróżnicowanie geograficzne regionu pomoże organizatorom dopasować przestrzeń konferencyjną do profilu i charakteru spotkania. Wśród istniejących obiektów konferencyjnych w Krakowie należy wymienić te największe:  Centrum Kongresowe ICE  oferujące ponad 36 tysięcy m2 przestrzeni konferencyjnej, jedno z największych centrów konferencyjnych w Polsce. W centrum znajduje się trzypiętrowe przeszklone foyer z widokiem na Zamek Królewski  na Wawelu – doskonałe miejsce na wystawy i bankiety, sala audytoryjna na ponad 2000 miejsc, sala teatralna na 600, Kameralna na 300 miejsc oraz wiele innych sal o różnorodnym przeznaczeniu. Centrum łącznie będzie mogło pomieścić do 3200 osób. Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe Expo Kraków, światowej klasy obiekt targowo-kongresowy, dysponujący 13 tysiącami m2 powierzchni użytkowej, Tauron Arena Kraków wielofunkcyjna hala widowiskowo-sportowa dla 15 tysięcy widzów, Centrum Konferencyjne Gromada (planowane otwarcie 2015 r.)o powierzchni ponad 5000 m2, mogące przyjąć 3000 osób oraz dysponujące zapleczem hotelowym dla 400 osób, Auditorium Maximum budynek, pełniący funkcję uniwersyteckiego centrum dydaktyczno-kongresowego (do 1200 miejsc). Ciekawą ofertę dla organizatorów spotkań mają małopolskie muzea, które poprzez nowoczesne zaplecze audiowizualne stają się oryginalną scenerią wydarzeń biznesowych. Warto wymienić między innymi nowy budynek Muzeum Lotnictwa Polskiego, który z lotu ptaka przypomina formą wirujące śmigło. Jest to jeden z najnowocześniejszych o najbardziej ekspresyjnej bryle obiekt muzealny w Polsce, w którym można przeprowadzić wydarzenia specjalne nawet dla 1000 osób. Dużą przestrzenią w otoczeniu sztuki dysponuje też Muzeum Narodowe z 800 miejscami w układzie amfiteatralnym, Muzeum Inżynierii Miejskiej (300 osób), Galeria Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach (430 miejsc) Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha (450 miejsc). Imprezy biznesowe mogą być również organizowane w przystosowanych do tego celu stylowych zabytkowych obiektach, salach teatralnych czy koncertowych, których w Małopolsce nie brakuje. Są to między innymi: budynek Opery Krakowskiej (do 800 miejsc), Filharmonia Krakowska (do 700 miejsc) czy Teatr im. Juliusza Słowackiego (do 530 miejsc) – budynek w stylu eklektycznym, znajdujący się w obrębie pierścienia Plant. Relatywnie duże sale konferencyjne i wiele udogodnień oferują także krakowskie hotele na przykład: Hotel Galaxy mogący przyjąć do 800 osób, hotel Best Western Premier Kraków z salą dla nawet 600 osób, hotel Park Inn by Raddisson Kraków (do 500 miejsc), hotel Qubus (450 miejsc). Kopalna Soli w Wieliczce, wpisana na pierwszą Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, to jedna z najbardziej znanych atrakcji turystycznych w Polsce, to niezwykły podziemny świat stworzony przez naturę i człowieka, oryginalna sceneria dla różnych imprez i spotkań biznesowych. Podziemne sale konferencyjne zajmują powierzchnię od 100 do 680 m2 i mogą pomieścić nawet do 600 osób jednocześnie. Dla organizatorów, którzy cenią otoczenie natury i górskich widoków, doskonałym rozwiązaniem będzie organizacja imprezy w stolicy Tatr – Zakopanem. O jego wyjątkowości decydują przede wszystkim majestatyczne Tatry – najwyższe wypiętrzenie w całym łuku Karpat pomiędzy Alpami a Kaukazem. Ponadto do Zakopanego przyciąga  turystów góralski  folklor, malownicza  architektura drewniana  i dziewicza natura. Największymi salami i bogatym doświadczeniem w kompleksowej obsłudze spotkań mogą poszczycić się między innymi położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie Tatrzańskiego Parku Narodowego luksusowy  Hotel Belvedere dysponujący salami konferencyjnymi  mogącymi pomieścić do 700 osób, trzygwiazdkowy Hotel Mercure Kasprowy  (dla 550 osób) z unikatowym widokiem na pasmo Tatr oraz czterogwiazdkowy Grand Nosalowy Dwór z 400-metrową powierzchnią konferencyjną, który jest nowoczesną enklawą hotelową w bliskim sąsiedztwie stoków Centrum Narciarskiego Nosal. Ciekawą infrastrukturę posiada też czterogwiazdkowy Hotel Bukovina, który oprócz centrum konferencyjnego dla 600 osób oferuje uczestnikom spotkań przestrzeń dla relaksu w termalnych basenach. Organizowane już od 1991 roku Forum Ekonomiczne w Krynicy-Zdroju, goszczące co roku około 2500 polityków  i ekonomistów z Europy Środkowo-Wschodniej, jest dowodem na  to, że Małopolska  i  jej górskie miejscowości mogą z powodzeniem być gospodarzami dużych imprez międzynarodowych. Krynica-Zdrój, często nazywana polskim Davos, już wkrótce wzbogaci się o zmodernizowaną Pijalnię Główną, w której wygodnie będzie mogło zasiąść 1200 osób.

LISTA PCO (Profesjonalnych Organizatorów Kongresów)

Multimedia

Prehrať Prehrať